Jak utworzyć spis tabel w programie Word 2007

Możesz utworzyć tabelę tabel, wstawiając listę wierszy i kolumn. Możesz dostosować szerokość każdej kolumny tabeli za pomocą spinnera, a następnie ustawić rozmiar na podstawie zawartości lub szerokości okna. Alternatywnie możesz również samodzielnie narysować tabelę. Poniższy samouczek pokaże, jak utworzyć tabelę w programie Word 2007.

Aby utworzyć tabelę, najpierw zaznacz słowa, które chcesz wstawić. Następnie kliknij przycisk Wstaw. Edytor Worda wstawi wybrane słowa do jednokolumnowej tabeli. Słowa poprzedzające staną się nowymi akapitami. Do oddzielenia tekstu możesz użyć różnego rodzaju tabulatorów. Aby przejść do następnej komórki, naciśnij klawisz Tab. Spowoduje to zmianę wartości komórki. W ten sposób można łatwo przechodzić z jednego wiersza do drugiego.

W programie Word 2007 można kliknąć kartę Wstawianie i wybrać polecenie “Tabela”. Polecenie to otworzy okno dialogowe z podstawowym wzorem siatki. W tym oknie możesz wybrać wiersze i kolumny, których chcesz użyć. Kliknij dwukrotnie pasek tytułu, aby zadokować pasek narzędzi Tabela i dać sobie więcej miejsca do pracy. Po wybraniu żądanej liczby wierszy i kolumn kliknij kartę Tabela.

W jednym dokumencie można osadzić jedną lub wiele tabel. Aby osadzić jedną lub więcej tabel, zaznacz je, a następnie wybierz opcję “Wstaw tabelę tabel”. Aby utworzyć tabelę Tabele z wieloma wierszami, określ wiersz nagłówka i podpis. Wybierz styl i kliknij przycisk OK. Wybierz styl podpisu z grupy Style. Aby zmienić czcionkę, rozmiar i styl podpisów, wybierz Styl czcionki dla tabeli Tabele.

Aby wstawić wiersze i kolumny tabeli, użyj funkcji “Wstaw” w podmenu Wstawianie. Zaznacz kolumny i wiersze, które chcesz wstawić. Zmiana kolejności wstawiania kolumn i wierszy również wpłynie na sposób wyświetlania tabel. Powinieneś również wybrać format tabeli w oparciu o zawartość dokumentu. Jeśli chcesz wstawić tabelę, możesz również skorzystać z menu “Wstaw wiersz” i “Wstaw kolumny”.

W programie Word 2007 możesz również wykonać wiersz nagłówka tabeli, który opisuje wiersze znajdujące się pod tabelą. Ta opcja jest trudniejsza w użyciu niż użycie “Insert Columns” w Word 2007; najlepiej zastosować ją do pierwszego wiersza tabeli. Jeśli chcesz mieć działający nagłówek, możesz użyć opcji “Powtarzaj nagłówki” na karcie Wiersze wstążki Układ tabeli.

Możesz zmodyfikować styl spisu treści, aby uczynić go bardziej atrakcyjnym dla czytelników. Możesz na przykład zmienić styl spisu treści, zmieniając styl czcionki lub stosując czcionkę pogrubioną. Po zakończeniu pracy ze spisem treści kliknij przycisk OK, a następnie zamknij dokument. Powinien on być teraz widoczny, gdy przeglądasz swój dokument. A więc, jak zrobić spis treści w Wordzie 2007?

Podobne tematy

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wiadomości związane